2018. aug 10.

Pesto, vörös pesto

írta: Hajós Ágnes
Pesto, vörös pesto

Az olaszok leghíresebb (és legfinomabb) hideg mártása

A most következő két szósz igazi klasszikus, aki szereti az olasz konyhát, ezeket szó szerint imádja. 

Én pontosan ez a típus vagyok, minden jöhet tőlük. 

Tudom, hogy a boltokban kifejezetten finom pesto-kat lehet kapni, de semmi nem hasonlítható az otthon készítetthez. Legnagyobb előnye ugyanis, hogy te tudod alakítani az ízét. 

Én most az alaprecepteket jegyeztem le, természetesen mindenki adhat még hozzá az összetevőkből, amit szeretne, sőt, akár egyik-másik alapanyagot le is lehet cserélni.

Szégyen-nem szégyen, én fenyőmag helyett hántolt sótlan szotyit szoktam használni, "kicsit" olcsóbb így, az ízén meg szerintem észre sem lehet venni.

Vörös pesto-val több receptem is van, itt találjátok.

 

Pesto

1 csésze bazsalikom levél (1-2 csokor)

Kb. 1,5 dl extra szűz olívaolaj

2 marék, kb. 7 dkg fenyőmag száraz serpenyőben megpirítva

1 nagy gerezd fokhagyma

5 dkg reszelt parmezán

1 tk só

Szép adag frissen őrölt bors

 

A botmixer poharába teszünk mindent és összeturmixoljuk. Fogyasztás előtt pár órára, de akár több napra is hűtőbe tehetjük összeérni.

 

Vörös pesto (pesto rosso)

5 db szárított, olajban eltett paradicsom (receptem itt)

1 marék (kb. negyed csokor) friss bazsalikom

Fél dl a paradicsom olajából

1 dl passzírozott paradicsom (passata) – saját készítésű itt.

1,5 dl extra szűz olívaolaj

1 ek fenyőmag

1 gerezd fokhagyma

10 g grana padano vagy parmezán

Kevés só, bors

A  fenyőmagot száraz serpenyőben illatosra pirítjuk. Egy késes robotgépbe tesszük, hozzáadjuk a bazsalikomot, szárított paradicsomot, passzírozott paradicsomot, fokhagymát, reszelt sajtot, csipet sót, borsot. Felaprítjuk, majd hozzákeverjük a 1,5 dl olívaolajat és a szárított paradicsom olajából fél dl-t.

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma fenyőmag bazsalikom olívaolaj aszalt paradicsom