2019. jan 07.

Bejglifelfújt

írta: Hajós Ágnes
Bejglifelfújt

Maradékmentő édesség karácsony után

Van egy jóféle bejglireceptem, karácsony környékén több, mint 100-at szoktam sütni belőle.

Persze ajándékozás után is szokott maradni 5-6 darab, aminek a felhasználása néha gondot okoz (mert kaját, ugye, nem dobunk ki).

Szóval már sokszor hallottam a bejglifelfújtról, meg "rakott" bejgliről, hát, kicsit utánaolvastam, és megalkottam a saját verziómat. 

És ami még tök jó ebben a receptben, hogy variálni lehet az összetevőket. A bejglik legyenek a kedvenceink, tehát, ha csak a diósat szeretjük, akkor legyen csak abból. Sőt, alma helyett is lehet körtét, vagy akár (befőtt) barackot, darabos lekvárt is felhasználni.

 

Bejglifelfújt

 

Hozzávalók 4-6 főre:

2 db félkilós bejgli (1 mákos, 1 diós)

8 dl tej

2 vaníliás cukor, vagy 1 rúd vanília magjai

5 dkg vaj + a tetejére

1 tojás

3 ek cukor

2 nagy alma

1 ek fahéj

 

A bejgliket felszeleteljük, az almákat nagyon vékonyra vágjuk, esetleg lereszeljük. Egy tűzálló tálba rétegezve lerakjuk. A vajat felolvasztjuk, elkeverjük a tejjel, felvert tojással, vaníliás cukorral, cukorral és fahéjjal. Leöntjük a bejgliszeleteket, fél órát állni hagyjuk.

A tetejére vajdarabkákat morzsolunk, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk kb. fél órára.

Melegen vagy langyosan fogyasztjuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

dió mák felfújt bejgli