2019. aug 18.

Specli sajttal és sok karamellizált hagymával

írta: Hajós Ágnes
Specli sajttal és sok karamellizált hagymával

Sajtos nokedli osztrák módra Széll Tamástól

Nem vagyok otthon az osztrák konyhában, sőt, amit ismerek belőle, az is másodkézből van.

Ezt a receptet nemrég Széll Tamástól láttam-olvastam,  ő úgy mutatta be, mint osztrák étel. És ha jól emlékszem, valamikor már én is készítettem valami hasonlót, persze jól megvariálva (recept itt).

De most megpróbáltam követni a mester utasításait, többé kevésbé sikerült is. 

És azt kell mondjam, a tévshitekkel ellentétben nagyon is ízes, isteni finom és nagyon laktató egytálételt kaptam. A saláta szinte kötelező hozzá, sőt, részemről a tányron 2/3 részben saláta volt... :)

ui.: van itt még két nokedlis receptem (vadász és tojásos), és azokban megtaláljátok a legjobb és tutira tökéletes nokedli receptjét is.

ui2: Tamás ajánlotta, hogy krumplinyomóval készítsem a speclitésztát, hát, úgy nekem nem jött össze. Biztos túl híg lett, vagy mi. De nokedliszaggatóval szupi lett.

 

Spätzle (specli) sajttal és sült hagymával

Hozzávalók 6 főre:

Fél kg liszt

6 tojás

1,5-2 dl tej

30 dkg ementáli vagy más markáns ízű sajt

Só, bors

3 nagy fej hagyma

15 dkg vaj

Kevés olaj

2 dl 20%-os tejszín

 

A lisztet kikeverjük a tojásokkal, megsózzuk és annyi tejet még hozzákeverünk, hogy nokedlitésza-sűrűségű masszát kapjunk, végül 2 ek olajat is adunk hozzá, azzal is kikeverjük.

Bő, forró, sós vízbe szaggatjuk, mikor feljöttek a víz színére, még 1 percig főzzük. Leszűrjük, leöblítjük, 1 ek olajjal összeforgatjuk.

Közben a vajat közepes lángon felolvasztjuk, akkor jó, ha fel is habzik. Beleszórjuk a vékony, félkarikákra vágott hagymát, egy nagy csipet sót adunk hozzá. Időnként megkeverve, közepes lángon barnára-édeskésre pirítjuk. A hagymát egy szűrőbe szedjük, finoman kinyomkodjuk belőle a vajat. Két ek-nyit a serpenyőben hagyunk, átpirítjuk rajta a spätzle-t, vagyis a nokedlit.

Egy tűzálló tálba szórjuk, ráreszeljük a sajtotés ráöntjük a tejszínt, sózzuk, borsozzuk és alaposan összeforgatjuk. A tetejére elosztjuk a hagymát, 15 percre 180 fokos sütőbe toljuk.

Kivéve még forrón, salátával kínáljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

hagyma sajt vaj nokedli