2014. sze 04.

Még mindig füge :)

írta: Hajós Ágnes
Még mindig füge :)

Mint azt az előző bejegyzésben említettem, kaptam egy jó pár darab fügét. Mivel a gyerekeim imádták a fügés muffint, megpróbálkoztam egy másik, önmagában is látványos édességgel, a galettel.

Egyszer már készítettem belőle egy cseresznyés változatot, most a füge mellé csokit is akartam rakni. Persze azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a gyerekek csak azt látják, így ismét meg tudnám velük etetni a fügét :) Hát nem jött be. Simán észrevették, de így több maradhatott nekünk :) Mert - bármennyire is távolt tartom magam az édességektől - ennek a sütinek nem tudtam ellenállni. Valami isteni.

Ja, és a tészta elkészítési módján változtattam, egyszerűsítettem, így sokkal könnyebben kezelhető lett.

Fügés-csokis galett

 DSC_1691s

Hozzávalók 2 db 20 cm-es darabhoz:

20 dkg liszt

10 dkg vaj

5 dkg cukor

1 csipet só

2 ek víz

6 füge

8 dkg csokicsepp (vagy apróra tört csoki)

1 tojás

 

A lisztet elmorzsoljuk a vajjal és a cukorral, az állaga morzsalékos legyen. Ekkor hozzátesszük a sót és a vizet, gyorsan összegyúrjuk. Folpackba csomagolva legalább egy fél órára hűtőbe tesszük.

Kivéve kétfelé vesszük a masszát, két folpack réteg között 30 cm-es körré nyújtjuk őket. Sütőpapíros tepsire ültetjük, a széleitől 5 cm-rel beljebb kirakjuk a felkarikázott fügékkel, majd megszórjuk a csokival.

DSC_1672s

Felhajtogatjuk a süti széleit, megkenjük a felvert tojással.

DSC_1674s

180 fokos sütőbe toljuk és addig sütjük, míg a széle aranybarnára sül. Langyosan, vagy kihűlve fogyasszuk.

DSC_1684s

DSC_1688s

Szólj hozzá

füge csoki vaj galett