2014. dec 29.

Nehéz ételek könnyű kísérője

írta: Hajós Ágnes
Nehéz ételek könnyű kísérője

Jamie Oliver egyszerű salátája - hiába, a nagyoktól érdemes tanulni... :)

Az édesköménnyel sokáig nem voltam jóban, túl markánsnak találtam az ízét és az ánizsos aromáját sem tudtam értékelni. Aztán sikerült egy olyan salátát készíteni, ami végre nekem is ízlett :D

Azóta, ha normális áron hozzájuthatok, mindig veszek egy darabot. Nemrég egyik gyerekkori kedvencemet, a Tatár pirogot készítettem, kívánkozott mellé valami könnyű kísérő. Épp itt volt az ideje, hogy kipróbáljam Jamie Oliver egyik, pár perc alatt elkészülő receptjét. Isteni finom, a retek levele nagyon sok ízt rejt, mindenképpen ki kell próbálnotok!

 

Édeskömény-reteksaláta

DSC_1709s
 

Hozzávalók 4 főre:

1 nagy édesköménygumó

1 csokor hónapos retek a levelével együtt (ha túl kicsik, akkor 2 csomag, de csak az egyiknek kell a levele)

1 tojássárgája

3 ek napraforgó- vagy mogyoróolaj

Fél citrom leve

Kevés frissen őrölt bors

 

Az édesköményt hosszában félbevágjuk, vékonyan felszeleteljük. A retket és a leveleit alaposan megmossuk, majd ezeket is vékonyan felszeleteljük. A tojássárgát az olajjal, a citrommal és a borssal egyneműre keverjük, összeforgatjuk a zöldségekkel. Ne sózzuk, mert levet ereszt és összeesik, de nem is hiányzik az íze a salátából. Kissé behűtjük, majd fogyaszthatjuk.

DSC_1706s

s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta citrom édeskömény retek fehérborecet