2015. sze 22.

Mákos guba, a maradékmentő kedvenc

írta: Hajós Ágnes
Mákos guba, a maradékmentő kedvenc

Egyszerű és olcsó desszert, ideális nagy társaság számára is

A mákról nekem a mákos bejgli és a mákos tészta jut eszébe, én felnőtt koromig nem is ettem mákos gubát. Valamiért ez is kimaradt, pedig máglyarakás volt sokszor.

Mindegy, egyszer otthoni főzőpályafutásom kezdetén belefutottam egy receptbe, azóta a gyerekek is nagyon megszerették. Tudom, mazochista vagyok, a kiflit is magam szoktam készíteni hozzá. Egyszerűen a fürdetett vajas kifliből dupla adagot sütök, így a péksüti is megvan két napra :)

Mákos guba

5648

Hozzávalók 4 főre:

8 szikkadt kifli

1,2 l tej

10 dkg vaj + a kenéshez

Kb. 6 ek cukor

5 ek mák

 

A tejet felmelegítjük, elkeverjük benne a cukrot és 7 dkg vajat. Amikor felolvadtak, megkóstoljuk, egy kicsit édesebbnek kell lennie annál, amit egyébként szeretünk.

A kifliket kétcentisre karikázzuk, egy 30x20-as jénait kivajazunk. A kiflik harmadát egy szűrőbe tesszük, ezt egy tálra helyezzük, leöntjük a vajas tejjel. A jénaiban elrendezzük a kiflikarikákat, megszórjuk a mák felével. Jöhet a második harmad kiflikarika, ezt újból leöntjük a szűrőben a tejjel. Rátesszük az előző rétegre, megszórjuk a maradék mákkal. Végül a maradék kiflit is leöntjük, elrendezzük a tálon. Ráöntjük a maradék vajas tejet, majd a maradék 3 dkg vajat felkockázzuk és a felső réteg kiflin elrendezzük.

DSC_0663s

180 fokos sütőbe toljuk, addig sütjük, míg megemelkedik és a felső réteg szépen megbarnul.

DSC_0667s

DSC_0676

Magában, vagy vaníliasodóval fogyasztjuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

mák vaj