2015. sze 23.

A tökéletes sajtos stangli

írta: Hajós Ágnes
A tökéletes sajtos stangli

A sokak által szeretett péksüti, egyszerűen

Nálunk a legnagyobb bók az, hogy "Anya, ez olyan finom, mint a bolti". Modern kori gyerekek.

Bár emlékszem, mikor a gimiből kiszabadulva Angliába költöztem egy időre, a fogadó családnál kétpofára nyomtam be a nálunk akkor még borsos áron kapható szeletelt toastkenyeret. Ők meg csak néztek, hogy pedig direkt miattam szereztek be kovászos fehér kenyeret, dehát nekem az volt a megszokott, az unalmas.

Így vannak a gyerekeim a bolti felfújt, adalékanyagokkal teletömött péksütikkel. Én meg akkor sem vagyok hajlandó (na, jó, néha egyet-egyet) nagy mennyiségben ott vásárolni, inkább fordítok rá egy kis időt.

Ebből az okból készültek a sonkás, kolbászos csónakok, a graham zsemle vagy a szendvicskenyér.

A mostani recept egy folyamat eredménye, próbálkoztam a t betűs multi sajtos stangliját utánozni, és ez lett a legjobb. Zolika szerint, ha legközelebb nassolni akarnak vásárlás közben, ebből vigyünk magunkkal... Aha, érdekes lenne elmagyarázni a biztonsági őrnek :D

Sajtos stangli

DSC_1734s

Hozzávalók 8 db-hoz:

55 dkg liszt

1,5 dl tej

1 mk cukor

3,5 dkg élesztő

5 dkg vaj

2 mk só

10 dkg trappista

 

A langyos tejben elkeverjük a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Felfuttatjuk.

A lisztet egy tálba szórjuk, megsózzuk, a közepébe öntjük a felolvasztott, de nem forró vajat, majd az élesztős keveréket és még 1,5 dl vizet. Megdagasztjuk. Nedves konyharuhával letakarva langyos helyen duplájára kelesztjük.

8 részre osztjuk (én le szoktam mérni), kis gombócokat formázunk belőle, pár percig hagyjuk pihenni. Oválisra nyújtjuk, kb. 20x15 cm-re, feltekerjük, egymástól nagyobb távolságra egy tepsire ültetjük. Ismét duplájára kelesztjük, a sütőt 200 fokra előmelegítjük. A sajtot a reszelő nagyobb lyukú felén lereszeljük, elosztjuk a kifliken, a sütőben készre sütjük, 20-30 perc.

 DSC_1737s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kifli sajt