2016. már 20.

Sütőben sült töltött tojás húsvétra készülve

írta: Hajós Ágnes
Sütőben sült töltött tojás húsvétra készülve

Meleg tojásos reggeli vagy vacsora ropogós sajttal

Még tavaly húsvét után álltam a halom tojás fölött és ötleteltem. Szeretem én a kaszinótojást, csak kicsit unom. Meg a tojásos szendvicskrémet is, de nem volt kedvem nyomkodni.

Meg még sok minden eszembe jutott, pl. a tojáspörkölt, de az nem húsvétra való... Szóval a neten nézelődve beleakadtam egy sütőben sült tojásra, ami azért tetszett meg, mert majdnem olyan, mint egy melegszendvics, de nem kell hozzá kenyér, hanem a tojás kemény fehérjébe van visszatöltve a krém. A tetejére meg rásütve a sajt, szóval pont nekem való és még a maradék sonkából is csempésztem bele :)

Sütőben sült, töltött tojás

DSC_5063s

Hozzávalók 4 főre:

8 tojás

5 dkg sonka vagy szalonna

Negyed csokor petrezselyem

1 újhagyma zöldje apróra vágva

Kevés tejföl

Só, bors

8-10 dkg reszelt sajt

Pirítós, zöldségek

 

A tojásokat 5 percre lobogó vízbe tesszük, majd elzárjuk a lángot és további 5 percet állni hagyjuk a forró vízben (így szép lesz a sárgája). Hideg vízzel leöblítjük, meghámozzuk, kihűtjük.

A petrezselymet apróra vágjuk, a sonkát vagy szalonnát kicsire felkockázzuk, serpenyőben megpirítjuk. A kemény tojásokat félbevágjuk, sárgájukat egy tálba kaparjuk. Hozzáadjuk a húst, zöldeket és annyi tejfölt (1-2 ek max.), hogy összeálljon. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Visszatöltjük a tojásokba, elosztjuk a sajtot a tetejükön. Egy hőálló tálra tesszük, forró grillsütőbe toljuk. Addig sütjük, míg a sajt megpirul a tetején.

(Sajtos) pirítóssal és friss zöldséggel kínáljuk.

DSC_5062s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás sonka sajt újhagyma