2016. aug 08.

Házi hamburgerszósz 5 perc alatt

írta: Hajós Ágnes
Házi hamburgerszósz 5 perc alatt

Szendvicsekhez, zöldségekhez, sült húsokhoz

Nemrég olyat tettem, ami nem jellemző rám...

A grillszezon beköszöntével a helyi multiban a hostesslányok különböző szószokat kínálgattak és én persze mindet megkóstoltam. Az egyiknek hamburgerszósz volt a neve, először nem is értettem, hogy mi köze hozzá, de tetszett az íze. Ezért kivételesen pénzt adtam egy előre kutyult, ízfokozóval telerakott cuccért, de tényleg jó volt.

Egy hétig szinte mindenhez azt ettem, aztán rájöttem, hogy valószínűleg én is ki tudom keverni, érzem az összetevőket, és tényleg sikerült.

Ja, és miért hamburgerszósz a neve? Legjobban úgy tudom leírni az ízét, hogy ha egy hamburgerbe csak húspogácsát teszel, meg egy salátalevelet, meg ezt a szószt, akkor szinte teljes az élmény. Persze ez kicsit túlzás, de ha én rászoktam, akkor elhihetitek, hogy imádnivaló :)

És nem kell feltétlenül szendvicsbe tenni, salátaszósznak, sőt, simán zöldségekhez mártogatósnak is szuper.

 

Hamburger-szósz

DSC_0547s

Hozzávalók:

3-3 ek majonéz, mustár, ketchup

1 ek (világos) balzsamecet

1 ek Worcestershire-szósz

Fél mk só, pár tekerésnyi frissen őrölt bors

5 ek habtejszín

 

Az alapanyagokat összekeverjük, pár órára behűtjük fogyasztás előtt.

DSC_0549ss

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

mustár balzsamecet majonéz hamburger ketchup Worcestershire szósz