2016. sze 13.

Rántott csirkés szendvics - otthon, mindenki örömére

írta: Hajós Ágnes
Rántott csirkés szendvics - otthon, mindenki örömére

A gyorséttermi "kedvenc" gyerek- és felnőttbarát változatban

Nemrég kis városunkban is megnyitott egy "éttermet" a csirkés lánc.

Az első napon természetesen óriási roham volt, mindenki próbálta megismerni és megkóstolni a már előre beharangozott újdonságokat. Gondoltam, én is elviszem a kölköket és megtudom, miért írják annyi helyen, hogy az ottani rántott csirkecomb és -mell valami fantasztikus és összehasonlíthatatlan. 

Én tényleg elnéző vagyok, de rohadt nagyot csalódtam. Nagyobbik gyerekem ivott volna egy shake-et, erre közölte a kasszás srác, hogy ekkora tömegben ők neki nem állnak elkészíteni. Hát jó, akkor legyen üdítő, azt úgyis annyiszor töltjük újra, ahányszor akarjuk, majd jól bejegesteázunk. Meg hát együnk egy zinger szendvicset, az tök jó lesz. Háromszor mondtam el a srácnak, hogy csak akkor kérem, ha nem csípős, mert a gyereknek szánom.

Szegény végül csak a zsemlét rágta körbe, mert a hús még az én mércém szerint is rendesen mart. Ráadásul ki volt szárítva rendesen, még jó, hogy erős a fogsorom... A cole slaw-juk finom volt, de mondjuk 290 forintért nem 2 ek-nyi mennyiséget vártam.... (Ebből is van tuti receptem itt, szinte ugyanez és ezért az árárt kb. 1 kg-t lehet készíteni)

Az egész mutatványért (két szendvics, 1 krumpli, 1 üdítő, 1 mini saláta meg két kis darab torta) 4000 ft-ot fizettem egy enyhe infarktus után és már a pultnál elhatároztam, hogy én ide többet sose...

Viszont annyira hiányzott az elképzelt finom szendvics, hogy másnap elkészítettem otthon. Tényleg nem nehéz és még az ára sem brutális. 

Most nem volt kedvem saját hambizsemlével szórakozni, ezért boltit használtam, de itt van egy tuti receptem hozzá.

 

Házi zinger szendvics sült krumplival

DSC_0813s

 

Hozzávalók 4 főre:

4 db hamburgerzsemle

1 nagy tojás, liszt, 8 nagy ek kukoricapehely (corn flakes)

Só, bors (cayenne bors)

2 dl tej, 2 gerezd fokhagyma

1 nagy csirkemell-filé

1 nagy paradicsom

Negyed jégsaláta

1 adag majonéz

 

4 nagy krumpli

1,2 l olaj a sütéshez

 

A csirkemellet 4 nagy tenyérnyi, fél centi vastag szeletre vágjuk. A fokhagymát belenyomjuk a tejbe, belemerítjük a húsokat, pár órára hűtőbe tesszük.

Mindent a kezünk ügyébe készítünk:

A paradicsomból 4 nagy karikát vágunk, a salátát felcsíkozzuk, a kukoricapelyhet zacskóba tesszük, húsklopfolóval óvatosan összetörjük, de maradjanak benne nagyobbacska darabok is.

Egy tálba lisztet szórunk, a másikban felverjük a tojást egy csipet sóval, a harmadikba jöhet a corn flakes. A csirkeszeleteket kivesszük a tejből, papírtörlővel leitatjuk róluk a tejet. Mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk, (akik csípősre szeretné, cayenne-borsot is szórhat rá) majd bepanírozzuk.

Az olajat felforrósítjuk, kicsit legyen melegebb, mintha sima rántott húst sütnénk. A húsokat aranybarnára sütjük, közben egyszer megfordítjuk. Figyelni kell, elég gyorsan sül, de így nem fog kiszáradni a csirkemell. Rácsra szedjük, közben közepesre mérsékeljük a lángot.

DSC_0815s

A krumplikat meghámozzuk, egycentis hasábokra szeljük. Kisebb adagokban kisütjük az olajban, addig összeállítjuk a szendvicseket.

A zsemléket kettévágjuk, belső felüket egy száraz serpenyőben megpirítjuk. Az alsó felüket megkenjük majonézzel, jöhet rá egy kis saláta, majd a rántott csirke. Erre egy paradicsomkarika, szép adag saláta, majd a zsemle teteje szintén egy kis majonézzel megkenve.

A kész sült krumplit megsózzuk, még forrón, a szendvics mellé tálaljuk.

DSC_0810s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli kfc csirkemell szendvics zinger