2015. sze 16.

Hot dog amerikai módra, az én konyhámban

írta: Hajós Ágnes
Hot dog amerikai módra, az én konyhámban

Kifli és majdnem minden belevaló házilag készítve

Nagyobbik fiam hot dog-rajongó, csak ő a legegyszerűbben, ketchup-pel és majonézzel (!) szereti. Fura ez nekem, én gyerekkoromban is szerettem a mustárt, nekünk az iskolában is azzal adták tízórai gyanánt. Ők már ketchup-pel kapják.

Itthon mindig van betárazva egy bolti zacskó hot dog-kifli a mélyhűtőben, mellette jóféle virsli (szerencsére szereti a roppanósat), majonézt meg két perc alatt keverek hozzá (recept itt).

De múltkor elfelejtettem venni, meg már amúgy is ki akartam kísérletezni a saját verziómat. Innen lestem egy receptet, aminél kicsit megváltoztattam az arányokat, mert én ki nem mérek 23 dekát... Nem lett olyan puha, mint a bolti megszokott, inkább mint a jóféle hamburgerzsemle, viszont nagyon is jól harmonizált a többi belevelóval, úgyhogy felvettem a repertoárba. Fagyasztani ezt is lehet, és még olcsóbb is.

A kifli receptjét a bejegyzés végén találjátok, először jöjjön egy igazi felnőtt változat, amihez a mustáron és a virslin kívül mindent megtaláltam a kamrámban.

 

Amerikai hot dog Tetovált lány módra

DSC_1661s

Fejenként 1 hot dog-kifli (recept lejjebb)

Fejenként 1 virsli

Házi ketchup

Kedvenc mustár

2 hagymából készült pirított hagyma

4 db kovászos uborka, feldarabolva

csípős chiliszósz (elhagyható)

 

A kifliket hosszában egy egyik hosszú oldal mentén bevágjuk, de ne vágjuk át teljesen. Bedobjuk a mikróba 10 mp-re, hogy egy kicsit átmelegedjen és megpuhuljon. Belelocsolunk a mustárból, ketchup-ből és chiliszószból, ráteszünk egy frissen kifőzött virslit, ismét mehetnek rá a szószok, majd ráteszünk a kovászos uborkából és ráhalmozunk a pirított hagymából.

Azonnal fogyasztjuk.

DSC_1663s

 

Hot-dog kifli

DSC_1641s

Hozzávalók:

2 dl tej

1 dl víz

5 dkg olvasztott vaj

50 dkg liszt

2,5 dkg élesztő

1 csapott ek cukor

2 tk só

2 tojás

 

A tejet langyosra melegítjük, belekeverjük a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt, megvárjuk, míg felfut. A lisztet egy tálba szórjuk, hozzáadjuk a sót, mélyedést készítünk a közepébe. Beleöntjük az élesztős vizet, az olvasztott (de nem forró) vajat és beleütünk egy tojást. Alaposan megdagasztjuk, langyos helyen, nedves konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük.

Az idő letelte után enyhén lisztezett deszkán átgyúrjuk, 9 dkg-os darabokra osztjuk. Vékony szivar alakúra sodorjuk, egymástól 10 cm távolságra tepsi(k)re helyezzük, ismét duplájára kelesztjük. A sütőt 200 fokra előmelegítjük. Mielőtt betolnánk a bucikat, a tenyerünkkel kicsit lelapítjuk, majd a maradék, felvert tojással megkenjük.

Aranybarnára sütjük, rácson kihűtjük.

 DSC_1643s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

kifli hagyma virsli