2016. jan 31.

Sütőtökös, kakukkfüves, tökmagos sajtgolyó

írta: Hajós Ágnes
Sütőtökös, kakukkfüves, tökmagos sajtgolyó

Kívül-belül ropogós, olvadó sajttal, krémes sütőtökkel

Már van fent a blogon kétféle sajtgolyó receptem, az egyik cukkinivel, a másik pedig csak "natúr". A sima sajtos tökéletes húsmentes kísérő főzelékekhez vagy salátához.

A cukkinis pedig azért a kedvencem, mert frissen, forrón nyúlós a sajt a belsejében és számomra az a boldogság egyik forrása :) Ezt vettem alapul, mikor aktuálisan sütőtökkel szerettem volna elkészíteni. A neten csak olyan recepteket találtam, amibe liszt vagy zsemlemorzsa kell, de úgy nem kaptam meg a kívánt állagot.

Így ez most a fantáziámra volt bízva, mindent mértem közben, meg persze ötleteltem. A kakukkfű meg a tökmag akár egy sütőtökkrémleves része is lehetne, így ezek belekerültek. Szívem szerint apróra vágott chilit is tettem volna bele, de a gyerekek miatt kihagytam. De mindenkinek ajánlom, aki teheti, tuti feldobná!

Amire oda kell figyelni: ha nem vagyunk biztosak a panírozási technikánkban vagy egy kicsit lágyra sikerült a massza, duplán panírozzuk, és utána kicsit hagyjuk állni.

Mi majonézes tojássalátával ettük, amiben jó sok újhagyma volt. De természetesen krumplipürével vagy rizzsel is tökéletes, akkor kínáljunk valami hideg mártást, mondjuk tartármártást hozzá. Jó étvágyat!

 

Sütőtökös, kakukkfüves sajtgolyó tökmaggal

aewzd

Hozzávalók 4 főre:

25 dkg reszelt sajt

25 dkg megsült sütőtök, pürésítve

1 nagy tojás

3 ek tökmag

2 nagy ág kakukkfű

Só, frissen őrölt bors

Liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz

Bő olaj a sütéshez

 

A tökmagot egy száraz serpenyőben ropogósra pirítjuk, langyosan durvára vágjuk. Ezt és a reszelt sajtot, sütőtököt, tojást egy tálban összekeverjük. Hozzáadunk egy szép adag borsot és a kakukkfű lecsipegetett leveleit. Ismét összeforgatjuk, megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, de a sajtok általában elég sósak szoktak lenni.

Ha túl lágy lenne, kevés reszelt sajtot még adjunk hozzá. Tenyerünket enyhén megnedvesítjük, diónyi golyókat formázunk a masszából. Nem baj, ha tökéletesen nem áll össze, a panírozás segíteni fog rajta.

A szokásos módon bepanírozzuk, az sem baj, ha duplán, mint a rántott sajtot, mert a belseje bizony folyós lesz. Sütés előtt kb. fél órát állni hagyjuk, így a panír kicsit rászárad, kisebb eséllyel lyukad ki.

Az olajat forróra hevítjük, akkor jó, ha a „próba” golyó pár perc alatt aranybarnára sül.

Kivéve papírtörlőre szedjük, a felesleges olajat leitatjuk.

Ízlés szerinti körettel és/vagy salátával kínáljuk.

DSC_2999s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sütőtök sajt kakukkfű tökmag