2017. ápr 15.

Rakott krumpli amerikai módra

írta: Hajós Ágnes
Rakott krumpli amerikai módra

Bacon-nel, csirkével, sajttal, farm öntettel

A rakott krumpli általában minden családban nagy kedvenc.

Mi is szeretjük, többször megvariáltam, néhány fent is van itt, a blogon: az egyik édesburgonyával készült, a másik szintén, de csirkehússal, a harmadik pedig francia módra márványsajttal.

Ez most egy amerikai verzió, itt találtam. Kedvenc salátaöntetüket, a ranch (vagyis farm) dresszinget keveri hozzá a csaj, persze ő a gyári, por alapot használja. 

De mivel nekem van ilyen öntet receptem, amiben semmi mű nincs, én azt használtam. Meg a csirkét csak nagyon kicsit sütöttem elő, nehogy kiszáradjon, ha még a sütőbe is betolom.

A végeredmény valami szuper lett, de ahogy minden rakott étel, csak egyben mutatós :)

 

Rakott krumpli farm módra

Hozzávalók 4 főre:

7 szelet bacon

4 nagy krumpli

1 nagy hagyma

40 dkg csirkemell

4 dl farm öntet

10 dkg cheddar sajt, reszelve

Olívaolaj

Só, bors

1 csokor petrezselyem

 

A bacont vékonyra csíkozzuk, a krumplit meghámozzuk, kb. kétcenisre kockázzuk, a hagymát durvára vágjuk.

A krumplit lobogó sós vízben kb. 10 perc alatt félpuhára főzzük, leszűrjük.

Egy serpenyőben kiolvasztjuk a bacon zsírját, de nem kell teljesen kisütni, csak félkész legyen. A visszamaradt zsírra dobjuk a hagymát és a húscsíkokat. Kicsit sózzuk, nagyon borsozzuk.

Addig sütjük kevergetve, míg a hús kívül kifehéredik. Egy tálba tesszük a csirkedarabokat, hagymát, krumplit, összekeverjük a farm öntettel.

Egy tűzálló tálban elosztjuk a keveréket, megszórjuk a sajttal és a bacon-nel. 180 fokos sütőbe toljuk, addig sütjük, míg a krumpli széle enyhén megbarnul.

Tálalás előtt megszórjuk aprított petrezselyemmel, magában, vagy savanyúsággal tálaljuk.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli sajt csirkemell bacon petrezselyem cheddar