2019. jún 18.

Grillezett velőscsont pikáns salsával

írta: Hajós Ágnes
Grillezett velőscsont pikáns salsával

Különlegesség nyílt tűzön készítve

Vannak olyan ételek, aminek, ha meghalljuk a nevét, felhúzzuk a szemöldökünket, és még egy kis fintor is kiülhet az arcunkra.

Így voltam én is először a sült velővel. Mármint velőscsonttal. 

Alapvetően imádom a húslevest velőscsonttal, volt, hogy az egész család adagját én ettem meg. A csontból kiütögetve, pirítósra kenve, megsózva maga a mennyország, legalábbis számomra.

Ez az élmény viszont felül lett írva, mikor az alábbi ételt elkészítettem. 

A legfontosabb, hogy találjunk egy olyan hentest, aki képes hosszában félbevágni egy velőscsontot. Otthon szerintem ne próbáljuk meg, bár aki jól bánik a fejszével... :D

Forrás

 

ui.: Ja, és persze csak ezért ne durrantsuk be a grillt, itt van még néhány ötlet a kerti partihoz:

Vadhúsos burger

Óriásgarnéla, lepénykenyér

Grillezett oldalas, lecsó, parázskrumpli

Padlizsánburger + camembert

Nyúlcomb, grillzöldségek

Grillpácok + fűszervaj

Ciabatta grill-húsgolyókkal

Pljeskavica

Mézes-mustáros csirkemell, taco

 

Grillezett velőscsont

Hozzávalók 4 főre:

4 közepes velőscsont hosszában félbevágva

Köretnek kenyér vagy grillen sült lepény (receptem itt)

 

A tetejére:

2 csokor petrezselyem

1 kis lilahagyma

2 marék kapribogyó

1 citrom héja és leve

3 ek olívaolaj

Só, frissen őrölt bors

 

A petrezselymet és a kaprit apróra vágjuk, a lilahagymát kicsire kockázzuk. Egy tálban összekeverjük az olívaolajjal, sóval, borssal, ráreszeljük a citromhéjat és ráfacsarjuk a levét. Ízlés szerint még ízesítjük, hűtőbe tesszük felhasználásig.

A csontokat leöblítjük, letörölgetjük, a velőt megsózzuk, rányomkodjuk. A grillrácsra fektetjük velővel lefelé kb. fél percre. Vagyis addig, míg egy kis színt kap, aztán megfordítjuk és a rács szélére tesszük, hogy a grillhez képest lassú tűzön süljön. Kb. 15 perc alatt az egész kocsonyás lesz, elveszti rózsaszín színét, akkor lesz pont jó. Ha túlmegy, kifolyik a velő, szóval figyelni kell.

Tálaláskor pár kanál salsát a sült velőre szedünk, kenyérrel vagy grillezett lepénnyel kínáljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kapribogyó lilahagyma petrezselyem velőscsont