2014. okt 25.

13+1 almás recept minden alkalomra

írta: Hajós Ágnes
13+1 almás recept minden alkalomra

A csapból is alma folyik, fogyasszuk és segítsünk!

Bizony, idén rekordmennyiségű alma termett, mégsem lehetnek boldogok a termelők (bár a mezőgazdaságban soha nincs olyan, hogy az egész ágazat elégedett...).

A mostani bánat oka, hogy az egyik legnagyobb exportfelvevő, Oroszország kiesett a pikszisből, így a megmaradt gyümölcs nagy részét kis hazánkban kellene értékesíteni. Ezért a Földművelésügyi Minisztérium kampányt hirdetett az almafogyasztás népszerűsítésére, bővebben itt olvashattok az akcióról, nem szeretnék a századik lenni, aki leírja.

Mivel a Nők Lapja Café már csatlakozott az akcióhoz (sőt, a cikkükben külön megemlítenek engem - nem is akárhogy, nagyon boldog voltam!), gondoltam, én is beszállok.

Az alma egy roppant egészséges és (idén még inkább) olcsó gyümölcs, nekem is van több receptem, amihez felhasználtam. Összegyűjtöttem nektek itt egy oldalra őket, biztos találtok kedvetekre valót!

 

 

almáss

 

Leves:

DSC_0803s

1. Gyümölcsös sütőtökkrémleves paszternákkal

Főétel:

 DSC_1005s

2. Csirkemáj ropogós bundában savanyú hagymával, balzsamos céklával és almával

DSC_1080s

3. Fűszeres májjal töltött csirkemell alma-céklatócsnival, paprikás tejfölmártással

DSC_1158s

4. Zöldcitromos yofuban párolt csirkecombok narancsos csicseriborsó-pürével és kecskesajtos sült almával

DSC_1463s

5. Teában pácolt gyümölcsös libacombok krémes rizzsel

P1010123s1

6. Pulykaszárny tejszínes gyümölcsmártással és sajtfelfújttal

DSC_1335s

7. Göngyölt pulyka almával rakott karalábéval

DSC_0344s

8. Mozzarellás-bazsalikomos csirkemell sült almával

DSC_3868s

9. Fűszeres alma és burgonya - köretnek

Saláta:

DSC_0335ss

10. Kefires sült gomba saláta almával

DSC_0766s

11. Koktélrák avokádós salátával

DSC_3731s

12. Gazdag majonézes saláta

Desszert:

DSC_1640s

13. Almatorta fehér csokoládéval, teazselével

DSC_0895s

+1 Banángolyó almával, szezámos kókusszal

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

alma